עד 10 שנות אחריות
קבלן איטום

איך להכין את הגג לחורף?

מאת מאמר מערכת
איך להכין גג לחורף, מדריך, גג מרוצף, גג רעפים

איך להכין את הגג לחורף?

חורף יבש מתחיל בהכנה של הגג. עם זאת, חשוב להתאים את סוג האיטום לגג ולהביא בחשבון את כל הפרמטרים שמשפיעים על איכות התוצאה. בנוסף, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע בכל מקרה של דילמה או התלבטות

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של גגות היא תנאי לחורף חם. אמנם ישראל היא מדינה עם אקלים ים תיכוני ולכן אין בה יותר מדי ימים של גשם ומשקעים, אך עדיין חשוב להיות מוכנים לכל סיטואציה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שגג לא מספיק אטום או ערוך לחורף עלול לגרום לנזילות מים ואז לנזקים בלתי הפיכים לרכוש, לציוד האישי ולמבנה עצמו. 

במקרים כאלה, מספיקות כמה דקות של גשם על מנת שנתחרט שלא השקענו בהכנה יסודית יותר. עם זאת, החדשות הטובות הן שניתן להכין את הגג לחורף בצורה ייעודית לפי סוג המבנה ובמידת הצורך אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. 

גג מרוצף

הדרך הכי טובה להכין גג מרוצף לחורף היא לנקות אותו. במהלך הניקיון של הגג, מרימים את כל העלים שעלולים לחדור אל תוך המרזבים ובאותה הזדמנות גם דואגים לפינוי של החול לפני שהוא יהפוך לבוץ. 

כמו כן, בגג מרוצף צריך לוודא שאין מרצפות שבורות שעלולות לעוף ממקום למקום ולגרום נזק לקירות או לאיטום. גם אם רק חלק מהמרצפות שבורות, הפתרון היחיד יהיה לרצף או להשתמש בשירותי איטום גגות מרוצפים מחדש כדי לחסוך בעוגמת נפש. 

גג רעפים 


גג רעפים נחשב לקשה ביותר לתחזוקה, גם מבחינת איטום וגם בכל מה שנוגע להכנה לקראת החורף. קודם כל, צריך לוודא שאין רעפים משוחררים או כאלה שעלולים ליפול. שנית, צריך לבדוק את המרווחים בין הרעפים ואת האיטום. שלישית, חשוב מאוד לדאוג לניקוז של המים מהרעפים אל הגג עצמו ואל המרזבים.

תחזוקת גג רעפים גם נחשבת מורכבת בגלל שיקולי בטיחות כאלה ואחרים. בניגוד לגגות שטוחים ורגילים, עלייה לגג רעפים חייבת להתבצע תחת הקפדה על סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. מעבר לכך, יש להשתמש באביזרים המתאימים על מנת לטפס אל הגג ולתחזק אותו.  מומלץ להשתמש בשירותי איטום גג רעפים ברגע שמזהים שהחלפת הרעפים לא עוזרת בפתרון הרטיבות.

גג רגיל

תחזוקת גג רגיל לחורף מתבצעת גם היא על בסיס ניקיון בלבד. כמו כן, אפשר לנצל את הסיטואציה ולאטום מחדש את הגג ואת השטח שמחבר בינו לבין הקירות החיצוניים של המבנה. רוב הגגות הרגילים לא סופגים בלאי ושחיקה כמו גגות רעפים או גגות מרוצפים, אך התחזוקה שלהם לא פחות חשובה.

עוד דבר שכדאי לשים לב אליו לגבי גג רגיל הוא הכנה לחורף מבחינת קשירת רהיטים, חפצים או אלמנטים אחרים שבדרך כלל נשארים משוחררים. ככל שקושרים טוב יותר את האלמנטים הללו אל הגג, כך מונעים את הנזק הפוטנציאלי לאיטום ולמבנה.

איך אוטמים כל סוג של גג?

הכנה לקראת החורף דורשת איטום מקצועי. כאן כבר לא מדובר רק על פעולות שמתבצעות באופן עצמאי, אלא על מעורבות של בעלי מקצוע. כאשר בעלי מקצוע מגיעים לבצע את האיטום, הם יכולים לבחור בין השיטות הבאות:

  • איטום גגות מרוצפים ביריעות ביטומניות 
  • איטום גגות שטוחים ורגילים ביריעות משוריינות
  • איטום גגות רעפים בזיפות
  • איטום בחומרים ביטומניים עבור כל סוגי הגגות

התייעצות עם המומחים של אביב גבהים יכולה לעזור לך לרכז תחת קורת גג אחת גם את פעולות ההכנה וגם את האיטום של הגג לקראת החורף. לנו חשוב שהמשפחה שלך תעבור חורף יבש, אז נשמח לעמוד לרשותך בהקדם עם הציוד המתאים.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
052-3361556

דילוג לתוכן