עד 10 שנות אחריות
קבלן איטום

כל כמה זמן כדאי לאטום את הגג?

מאת מאמר מערכת
אביב גבהים, איטום גגות, תחזוקת גגות

איטום גגות היא עבודה שמתבצעת על ידי קבלני איטום. בניגוד לקבלני בניין שמתמחים בתשתית והתפקיד שלהם הוא בעיקר לפקח על בעלי מלאכה מתחומים שונים, קבלני איטום מתמחים רק באיטום.

עם זאת, יש קבלני איטום שמספקים את השירות שלהם עבור גגות ואחרים שמתמחים בקירות חיצוניים. בנוסף, קבלני איטום יכולים לבחור להציע את השירות שלהם עבור מפתחים שונים שיש בבית – כמו למשל החלונות או הדלתות.

השאלה המתבקשת היא מתי בכלל כדאי לנו ליצור קשר עם קבלני איטום. אם למשל מדובר בדירה חדשה שנבנתה על ידי קבלן לפי התקן, סביר להניח שלא נצטרך לדאוג מבעיות איטום וגם לא נסבול מנזקים כאלה.

יתרה על כך, שקט נפשי אפשר גם לקבל כאשר משפצים בית קיים ודואגים גם לאיטום של התשתיות. אבל בכל מקרה אחר, יכול להיות שלא תהיה ברירה אלא ליצור קשר עם קבלני איטום ולתאם מולם את השירות הרלוונטי.

איך יודעים שהגיע הזמן לאיטום מחדש?

שיטות איטום מתקדמות שמבוססות על שימוש ביריעות ביטומניות אמורות להחזיק מעמד כ-10-15 שנים לפחות. לשם השוואה, זיפות גגות וגם שימוש בחומרים משחתיים יאפשרו איטום לעד 7 שנים מקסימום. אז אם עברה תקופה כזו מהפעם האחרונה שבה פגשתם מומחים של איטום בסנפלינג, כנראה שעליכם להיערך לעוד פרויקט כזה.

הבעיה האמיתית מתחילה עם זה שהרבה תלוי בתחזוקה הקבועה. מי שמקפיד לנקות את הבית, להסיר לכלוך משכבות הזפת או האיטום וגם לפנות ולנקות את המרזבים בכל חורף מחדש – לא יצטרך לסבול מבעיות איטום שחוזרות על עצמן

איך יודעים שצריך להזמין איטום בסנפלינג?

החדשות הטובות הן שיש סימנים שמעידים על כך שקיימות בעיות איטום. ככל שמזהים מוקדם יותר את הסימנים האלה, כך חוסכים את הנזקים המצטברים של בעיות איטום ובהם חלחול של המים אל יסודות המבנה, הופעת כתמי רטיבות על הקירות, עובש בתקרה, ריח של טחב בתוך הבית וכן הלאה.

הנה למשל כמה סימנים שמעידים על כך שצריך לבצע איטום מחדש וליצור קשר במיוחד עם
מומחים של איטום בסנפלינג:

א. חדירת מים ולא נזילה – בשלב הראשון צריך לשלול מקרה של נזילת מים. אם למשל יש כתמי מים על הקירות, צריך לסגור את כל הברזים וגם את הברז הראשי. לאחר מכן יוצאים החוצה ובודקים אם שעון המים מסתובב. במידה ושעון המים מסתובב, זו כנראה נזילה. אם לא – מדובר על בעיות איטום.
ב. אינדיקציות מהשכנים – יש מקרים שבהם השכנים הם אלו שמזהים את בעיות האיטום. זה קורה גם בדירות בבנייני מגורים משותפים וגם בבתים פרטיים עם קיר משותף, לכן חשוב להיות ערניים לביקורת כזו.
ג. מים לא מנוקזים על הגג – האמת היא שלא צריך לחכות עד שרואים את כתמי הרטיבות בתוך הבית. במקום זה, יש ליצור קשר עם מומחים בעלי ציוד מתאים של איטום בסנפלינג כדי למנוע מהמים להצטבר על הגג.

לסיכום, כדאי לאטום את הגג כאשר יש בכך צורך ואחת לכמה שנים לפי התחזוקה. מי שלא עושה את זה ומתעצל לתחזק את הגג של הבית הפרטי או המבנה, ככל הנראה יצטרך להזמין מומחים איטום גגות לעיתים קרובות יותר.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
052-3361556

דילוג לתוכן